V Ostravě nás zastavili soupeři
Hladoví po dobrém výsledku, který nám zatím v této sezóně uniká, jsme vyrazili do vzdálené Ostravy. jelikož bylo avizováno, že depo nebude velké a budeme dost natěsno, vyrazili jsme opět o den dřív abychom na závodní den byli odpočatí a měli pěkné místečko poblíž vjezdu na trať. Trať jsme si šli obhlédnout až ráno po startu čtyřkolek a co jsme viděli nám doslova vyrazilo dech. Celá trať namotaná na pětníku v jednom táhlém srázu pod silničním mostem. Prakticky jen klubko strmých sjezdů a výjezdů. Na první pohled bylo nemyslitelné, že by tohle mohl náš Ládik vůbec vyjet a tak jsme čekali jak to nakonec pořadatelé pro auta namotají.
Už v zaváděcím kole mělo s výjezdy několik posádek problémy a jelikož nebylo kudy je objet a pokračovat, bylo zřejmé, že každá taková chyba bude trestat všechny posádky, i ty kteří v tom budou zcela nevině a budou muset čekat až se trať uvolní. I to určitě přidávalo na nervozitě všech posádek, zejména slabších vozů.
![](https://51bbd0dfb6.clvaw-cdnwnd.com/6a5b50712f8452d944957bc089d57c03/200000303-8e5818e584/IMG-20220523-WA0003.jpg?ph=51bbd0dfb6)
My jsme s velkým úsilím, ale přeci, dokázali projet bez větších obtíží i když nutno podotknout, že v jednom stoupání to bylo opravdu náročné a Ládik ho musel skákat nahoru na 1. rychlost.
Bohužel tento stoupák se nám nakonec stal i osudným. Závod jsme měli velmi slušně rozjetý. Kroužili jsme na druhém místě aniž bychom na první tým Fabio ztráceli tak moc jak bývá zvykem. S tempem jsme byli spokojeni a odolnost auta byla neskutečná. Nicméně v 54. minutě v již zmíněném stoupání přišla tvrdá rána zezadu od Honzy Indrucha a stejně jako vloni v Milovicích tenhle prudký drc nevydržela poloosa, která se ustřihla v drážkování. Stoupání jsme tak již ani nedokončili a pod svahem se pokusili auto opravit.
![](https://51bbd0dfb6.clvaw-cdnwnd.com/6a5b50712f8452d944957bc089d57c03/200000305-cd948cd94c/IMG-20220521-WA0004.jpg?ph=51bbd0dfb6)
Práci nám komplikoval svah a všudepřítomný prach a písek. Zřejmě frustrace z dalších nezaviněných problémů, možná časový pres, který na nás kladla krátká čtyřhodinovka a možná jen moje nešikovnost způsobila, že při dotahování nové poloosy do diferenciálu prasklo pouzdro pro ložisko a to znamenalo definitvní konec. Auto jsme tedy nakonec zprovoznili na přejezd do depa, ale do závodu se již nevrátilo. Stejně bychom nestihli dohnat ztrátu, kterou jsme opravou nabrali.
![](https://51bbd0dfb6.clvaw-cdnwnd.com/6a5b50712f8452d944957bc089d57c03/200000307-ddc06ddc09/IMG-20220521-WA0008.jpg?ph=51bbd0dfb6)
![](https://51bbd0dfb6.clvaw-cdnwnd.com/6a5b50712f8452d944957bc089d57c03/200000309-7a7577a75b/IMG-20220521-WA0010.jpg?ph=51bbd0dfb6)
Byla to tedy nejsmutnější bilance v historii našeho týmu. 6 hodin cesty do Ostravy, 54 minut závodění, poslední místo a body dělené dvěma protože jsme neodkroužili ani třetinu toho co vítěz v kategorii. Nedá mi to abych si trochu nepostěžoval a nezmínil, že Indruch team nakonec ve své kategorii vyhrál a za naše vyřazení ze závodu ho žádná penalizace opět nestihla. Stejně jako vloni posádku vozu Audi, který nás vyřadil z boje o první místo a sesadil nás až pod stupně vítězů.
![](https://51bbd0dfb6.clvaw-cdnwnd.com/6a5b50712f8452d944957bc089d57c03/200000311-469b0469b2/IMG-20220521-WA0001.jpg?ph=51bbd0dfb6)